Mnoho lidí potřebuje v dílně ke své práci také kompresor. Toho existuje mnoho různých druhů. Jedním z těch populárnějších, které najdeme na mnoha místech, je i ten dieselový. Jak již název napovídá, tento typ kompresoru využívá jako palivo naftu. Tím se liší od ostatních, které využívají například elektřinu. A je pravdou, že tento systém má určité výhody.
Tím prvním je samozřejmě mobilita. Rozhodně není na škodu, pokud si jej můžeme vzít, kam potřebujeme. To se hodí, pokud budeme dělat nějakou venkovní práci. Není pak potřeba tahat dlouhý prodlužován, případně hledat jiné způsoby, jak jej připojit k síti a dodat mu šťávu.
Také je zde otázka spolehlivosti. Zatímco ten elektrický bere proud ze sítě a může ji i přetížit, dieselový kompresor nic takového nedělá. Nemusíme se tedy strachovat, že nám například vypadnou pojistky uprostřed procesu. To nám ušetří spoustu frustrace.
Zapomínat nesmíme ani na to, že naftu můžeme kdykoliv doplnit. Pokud začne docházet, jednoduše ji dolijeme. A vzhledem k cenám elektřiny nás to v dnešní době také vyjde mnohem levněji. Je tedy jednodušší na provoz, a také levnější. Není tedy divu, že je tak oblíbený, i když má samozřejmě i několik nevýhod.
Tou první je fakt, že tento způsob rozhodně není ideální pro životní prostředí, a to ani na naší zahradě. Pokud jej používáme například v dílně, můžeme se velmi snadno přiotrávit toxickými plyny z výfuku. A pokud jej máme na zahradě, pak zde hrozí kontaminace například ovoce na stromech, pokud jej používáme pod nimi. Na to je potřeba vždy dávat pozor a dodržovat příslušná bezpečnostní opatření.
Také musíme mít prakticky neustále po ruce naftu na doplnění nádrže, zvláště pokud jej hodně používáme, a ačkoliv to samozřejmě není tak drahé jako elektřina, přeci jen nás to bude něco stát. Nehledě na to, že nesmíme zapomínat si včas udělat zásobu. Proto je vždy dobré se zamyslet, který typ kompresoru pro nás bude ten pravý.